Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (14)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (3)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni: Dorota Odziomek

Nauczyciel wspomagający: Małgorzata Rudewicz

Pomoc nauczyciela: Lidia Lankauf

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (3)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Milena Popek

Nauczyciel wspomagający: Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela: Małgorzata Stawinoga

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (3)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (5)

Grupa  5-6 latków

Wychowawczynie: Klaudia Wieczyńska i Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający: Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:

 

  1. Jesienna pogoda

  2. Przygotowania do zimy

  3. Zabawy na jesienne wieczory

  4. Zwierzęta domowe

 

 

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym tygodniu listopada porozmawiamy o pogodzie i zjawiska atmosferycznych charakterystycznych dla aktualnej pory roku. Zwrócimy także uwagę jak ubierać się adekwatnie do pogody.W tym tygodniu będziemy również obchodzić Dzień Postaci z Bajek. W tym dniu przypomnimy sobie najpopularniejszych bohaterów literatury dziecięcej.

 

W drugim tygodniu miesiąca dowiemy się jak do zimy przygotowują się ludzie oraz zwierzęta. Nauczymy się rozpoznawać wybrane figury geometryczne (kwadrat, trójkąt i koło).

 

W następnym tygodniu miesiąca znajdziemy sposób jak spędzać długie jesienne wieczory. Natomiast pod koniec miesiąca świętować będziemy Dzień Pluszowego Misia. Porozmawiamy także o zwierzętach domowych. 29 listopada poznamy zwyczaje i tradycje andrzejkowe.

 

 

 

5.11 (wtorek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie przedmiotu związanego z wybraną postacią z bajki.

 

07.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

08.11 (piątek) – godz. 14.00
Pasowanie na przedszkolaka.

 

 

 

13.11 (środa) – WYJAZD O GODZ. 10.30
Wycieczka do Teatru Baj Pomorski w Toruniu
na przestawienie pt. „Brzdęk i Dźwięk”.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

Proszę o przyniesienie znaczka pocztowego i kartki z adresem do dziadków – dzieci będą wysyłały samodzielnie przygotowane kartki świąteczne.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ANGIELSKI / BIAŁE MISIE / ENGLISH

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

 

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

 

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

 

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

 

Piosenki:

 

The Family Fingers

 

Daddy finger , daddy finger

 

Where are you?

 

Here I am, here I am, How do you do?

 

Etc.

 

 

 

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

 

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W zdrowym ciele zdrowy duch

 

2. Odgłosy padającego deszczu

 

3. Nasi ulubieńcy

 

4. Ulubione zabawki

 

 

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

W miesiącu Listopadzie rozmawiać będziemy na temat zdrowia, sportu, zdrowego odżywiania. Dowiemy się co należy jeść aby być zdrowym. Porozmawiamy na temat cech późnojesiennej pogody. Następnie poświęcimy czas na rozmowę na temat zwierząt domowych. Na koniec zajmiemy się naszymi ulubionymi zabawkami.

 

 

 

 

 

14.11 (czwartek) – WYJAZD O GODZ. 8.30

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45!
Wycieczka do Galerii i Ośrodka Plastycznej Twórczości Dziecka.
Udział w zajęciach edukacyjnych.

 

21.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

 

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair , a carpet, a floor, a box, a spider.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

The spider is in the box

 

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table. and the table’s over there.

The table’s on the carpet, And the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Have you got a sister?, How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?

 

Piosenki:

 

Rain, rain, go away!

 

Rain , rain, go away.

 

Come again another day.

 

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

 

Rain, rain, go away!

 

 

 

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

 

Blond hair, blond hair,

 

Dad’s Got Blond Hair

 

And a big moustache

 

 

 

Mum’s got red glasses, etc.

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Jesienna pogoda

 

2. Urządzenia elektryczne

 

3. Zwierzęta domowe

 

4. Na poczcie

 

 

 

Co przyniesie listopad?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy o jesiennej pogodzie. Dowiemy się, jak wygląda obieg wody w przyrodzie, dlaczego deszcz jest potrzebny, nauczymy się nazywać i rozróżniać pory roku oraz dostrzegać rytm i następstwa dnia i nocy.

 

 

 

W następnym tygodniu miesiąca poznamy wybrane urządzenia elektryczne, ich rolę w życiu codziennym oraz zasady bezpieczeństwa, których trzeba przestrzegać podczas ich użytkowania.

 

 

 

W trzecim tygodniu poszerzymy wiedzę na temat opieki nad zwierzętami domowymi, porozmawiamy o odpowiedzialności właściciela za swoje zwierzę, dowiemy się także na czym polega praca weterynarza.

 

 

 

Temat przewodni ostatniego tygodnia brzmi „Na poczcie”. Poznamy znaczenie słowa „adresat”, dowiemy się co trzeba zrobić zanim wrzucimy list do skrzynki, porozmawiamy o pracy listonosza i o etapach wędrówki listów. Ponadto wykonamy kartki świąteczne dla dziadków i wybierzemy się na pocztę, gdzie samodzielnie przykleimy znaczki i wrzucimy kartki do skrzynki.

 

 

 

07.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

13.11 (środa) – WYJAZD O GODZ. 10.30
Wycieczka do Teatru Baj Pomorski w Toruniu
na przestawienie pt. „Brzdęk i Dźwięk”.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

Proszę o przyniesienie kartki z adresem do dziadków – dzieci będą wysyłały samodzielnie przygotowane kartki świąteczne.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ANGIELSKI / ZWINNE RYSIE / ENGLISH

 

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

 

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

 

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

 

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

 

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

 

Piosenki:

 

The Family Fingers

 

Daddy finger , daddy finger

 

Where are you?

 

Here I am, here I am, How do you do?

 

Etc.

 

 

 

Rain, rain, go away

 

Daddy finger , daddy finger

 

Rain, rain, go away. Come again another day.

 

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family

 

Wants to play

 

Rain, rain, go away!

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Jesteśmy Polakami

 

2. Listopadowe wspomnienia

 

3. Jesienna pogoda

 

4. Ciepło i miło

 

 

 

Na początku miesiąca skupiać się będziemy do przygotowania się do występu z okazji Święta Niepodległości- będzie to wspaniałą okazją do powtórzenia informacji na temat naszego kraju. Następnie porozmawiamy o naszych rodzinach. W drugiej połowie miesiąca będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie.

 

 

 

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

08.11 (piątek) – godz. 14.00
Pasowanie na przedszkolaka.
Dzieci z grupy Górskie Orły przygotowują występ muzyczny.
W pasowaniu biorą udział tylko rodzice dzieci z grupy Białe Misie.

 

 

 

12.11.(wtorek)

 

ZDJĘCIA RODZINY

 

Prosimy o przyniesienie rodzinnych zdjęć.

 

 

14.11 (czwartek) – WYJAZD O GODZ. 8.30

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45!
Wycieczka do Galerii i Ośrodka Plastycznej Twórczości Dziecka.
Udział w zajęciach edukacyjnych.

 

15.11. (piątek) – godz. 10.00
Przegląd Piosenki Patriotycznej.

 

 

 

21.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

 

ENGLISH / GÓRSKIE ORŁY / ANGIELSKI

 

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/PREPOSITIONS OF PLACE

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, chin, arms, legs, paws, shoulders, wrists, knees, elbows, toes, in, on, under, by/next to, in front of, over, behind, between, over there, a table, a chair, a carpet, a floor, a box, a spider.

 

 Zdania: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. Put your finger on your bellybutton. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table. Pick up your ball and put it behind the box.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Do you like playing with your teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table? Let's find the spider! Let's play hide and seek with your toys.

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

 

 

 

The spider is in the box

 

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table. and the table’s over there.

The table’s on the carpet, And the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family. My family is great. I love my family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Have you got a sister?, How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job? Where do you live? Does your mum like red?

 

Piosenki:

 

Rain, rain, go away!

Rain , rain, go away.

Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

Rain, rain, go away!

 

Dad’s Got Blond Hair

Dad’s Got Blond Hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s Got Blond Hair

And a big moustache

 

Mum’s got red glasses

Red glasses, red glasses

And earrings too

Grandpa’s got black hair,

Black hair, black hair,

Grandpa’s got black hair,

 

Grandma’s got no teeth

No teeth, no teeth

Grandma’s got no teeth,

But a lovely smile!

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Dbamy o zdrowie

 

2. Jesień w sadzie

 

3. Jesień w parku i w lesie

 

4. Moja rodzina

 

5. Pamiętamy o zmarłych

 

 

 

 

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy o tym, jak należy dbać o zdrowie - poznamy zasady zdrowego żywienia, dowiemy się jakie części garderoby powinniśmy ubrać gdy idziemy na jesienny spacer, porozmawiamy o tym jak należy dbać o zęby, a także jak wygląda wizyta w gabinecie lekarskim i dlaczego należy stosować się do zaleceń lekarza.

 

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o tym, jak wygląda jesień w sadzie. Utrwalimy nazwy jesiennych owoców, sprawdzimy jak smakują i jak wyglądają w przekroju, poznamy cykl życia jabłoni.

 

 

 

Tematem przewodnim w trzecim tygodniu października będzie „Jesień w parku i w lesie”. Będziemy wspólnie rozpoznawać i nazywać drzewa, liście i owoce, utrwalimy nazwy leśnych zwierząt i dowiemy się w jaki sposób przygotowują się one do zimy, porozmawiamy też o kolorach jesieni.

 

Kolejny tydzień poświęcimy na rozmowy o rodzinie, doskonaląc przy okazji umiejętność wypowiadania się na podany temat. Będziemy oglądać rodzinne fotografie, nazywać członków rodziny, wzbogacimy słownictwo związane z rodziną.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca przygotujemy się do listopadowych świąt - Wszystkich Świętych i Zaduszek, porozmawiamy o tradycjach z nimi związanych.

 

 

 

 

 

03.10. (czwartek) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Muzeum Zabawek i Bajek w Toruniu.

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

16.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

21.10. (poniedziałek)

 

Proszę o przyniesienie rodzinnych fotografii – będą nam potrzebne do zajęć na temat rodziny.

 

 

 

25.10. (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

 

SUBJECT: AUTUMN/ JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella, wellingtons, pumpkin, scarecrow, mushroom, rake.

 

 

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Let’s count the raindrops. Jump on the ground.

 

 

 

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel? Haw many leave are on the ground? What colour is a squirrel?

 

 

 

Piosenki:

 

What’s The Weather Like Today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2

 

 

 

 

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pile and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

SUBJECT: FEELINGS / UCZUCIA

Słownictwo: great, good, wonderful, not so good, excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired, surprised.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes, I am!, No, I’m not! Turn around. Stomp your feet. Clap your hands. Take a nap. I feel silly.

Pytania: Are you angry? Are you excited? How are you today?

Piosenki:

 

If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, Stomp your feet.

If your scared, Say oh no.

If you sleepy, Take a nap.

 

 

 

 

Emotions hokey pokey

You put your happy face in,

You take your happy face out,

You put your happy face in and you shake it all about.

You do the hokey pokey and turn yourself around

Everybody turn around.

You put your sad face/angry face/scared face/surprised/silly face etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Jak wygląda Pani Jesień

  2. Jesień w parku i lesie

  3. Jesień w sadzie i ogrodzie

  4. Nasze rodziny

  5. Poznajemy tradycje związane z dniem Wszystkich Świętych

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października zaobserwujemy zmiany jakie zachodzą w otaczającej nas przyrodzie. Poszerzymy swoją wiedzę przyrodniczą o nazwy drzew liściastych i ich owoców.

 

W drugim tygodniu wybierzemy się na spacer po lesie, zobaczymy kto mieszka w lesie. Uporządkujemy naszą wiedzę na temat grzybów, stworzymy grzybki z plasteliny. W tym tygodniu obchodzimy również Światowy Dzień Poczty dlatego sprawdzimy co się tam dzieje i kto pracuje na poczcie.

 

W trzecim tygodniu miesiąca zajrzymy do ogrodu i zastanowimy się dlaczego warto jeść owoce i warzywa. Zrobimy także sałatkę owocową.

 

W czwartym tygodniu poznamy bliżej nasze rodziny. Porozmawiamy sobie o tym co lubimy robić z mamą, tatą i rodzeństwem. Jak pomagamy rodzicom w codziennych obowiązkach.

 

W kolejnych dniach poznamy zwyczaje związane z dniem Wszystkich Świętych.

 

 

 

 

 

02.10. (środa)

 

Bardzo proszę o przyniesienie kasztanów

 

 

03.10. (czwartek) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Muzeum Zabawek i Bajek w Toruniu.

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

16.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

18.10. (piątek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie owoców potrzebnych do zrobienia sałatki owocowej.

 

 

21.10. (poniedziałek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie zdjęcia całej rodziny.

 

 

25.10.2019 (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

ANGIELSKI –- BIAŁE MISIE –- ENGLISH

 

SUBJECT: AUTUMN/ JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

 

Pytania: What colour are the leaves? Can you see the squirrel?

 

Piosenki:

 

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pile and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

 

 

SUBJECT: FEELINGS / UCZUCIA

Słownictwo: happy, hungry, angry, sad, scared, sleepy, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes, I am!, No, I’m not!

Pytania: Are you angry? Are you sad? How are you today?

Piosenki:

 

If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1) Warzywa i owoce bawią się na zdrowie

 

2) Jesienią w parku i w lesie

 

3) Poznajemy różne zawody

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

W pierwszych dwóch tygodniach nowego miesiąca rozmawiać będziemy na temat owoców oraz warzyw. Poznamy ich wygląd, walory smakowe. Wykonamy prace plastyczne związane z warzywami oraz owocami. Kolejne dwa tygodnie poświęcimy na rozmowę o oznakach jesieni w parku oraz w lesie. Na koniec bliżej przyjrzymy się wybranym zawodom.

 

 

 

 

 

 

 

30.09. (poniedziałek)

 

poproszę o przyniesienie wybranych warzyw

 

 

 

02.10. (środa) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Baju Pomorskiego.
Spektakl "Szewczyk Dratewka".

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

07.10. (poniedziałek)

 

poproszę o przyniesienie wybranych owoców

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

23.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

25.10. (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

 

 

ENGLISH – WESOŁE RENIFERY - ANGIELSKI

 

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon.

 

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples! Cherries are red. I eat fruit every single day. Yes, I do. No, I don’t

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? What’s your favourite fruit? What colour are bananas?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great

 

 

 

SUBJECT: VEGETABLE / WARZYWA

 

Słownictwo: peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

Zwroty: I like carrots. I don’t like onions. Carrots are orange. Tomatoes are red.

Pytanie: Do you like cucumbers? Yes, I do. No, I don’t. What colour are cucumbers?

Piosenki:

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies to. We love them , Yes, we do!

 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, colourful leaves, chestnuts, acorn, mushroom, pine tree, pine cone, brown bear, black crow deer, fox, scarecrow, pumpkin, squirrel, hedgehog, wind, stormy weather, rain, clouds, bear, birds, umbrella, raincoat, rainhat, wellingtons, mud, puddle.

 

 

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Autumn leaves are changing colours. Let’s jump into the pile! Rake the leaves and make a pile. Bend down low. Touch the sky. Reach up high.

 

Pytania: What’s the weather like today? How’s the weather? Can you see the hedgehog? Can a bird jump? Can a hedgehog run? How many leaves are on the ground? What colours are the leaves in the tree?

 

Piosenki:

 

Autumn Leaves are Falling Down

 

Autumn leaves are (changing colors x3)

 

Autumn leaves are changing colors all over town.

 

Autumn leaves are (falling down x3)

 

Autumn leaves are falling down

 

Down to the ground

 

Take a rake and (rake them down x3)

 

Take a rake and rake them down on the ground.

 

Make a pile (and jump in x3)

 

Make a pila and jump in on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

 

Scarecrow

 

Scarecrow, scarecrow turn around

 

Scarecrow, scarecrow touch the ground/reach up high/touch the sky/bend down low/touch your toes etc.

 

 

 

 

5 little Pumpkins

 

One little pumpkin smiling, smiling3x

 

One little pumpkin is happy.

 

Two little pumpkins pouting, pouting3x

 

Two little pumpkins are grumpy.

 

Three little pumpkins yawning, yawning3x

 

Three little pumpkins are sleepy.

 

Four little pumpkins crying, crying3x

 

Four little pumpkins are sad.

 

Five little pumpkins laughing, laughing3x

 

Five little pumpkins are playing.

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Moje ciało moje zmysły

 

2. Dary jesieni

 

3. Dbam o zdrowie

 

4. Co zwierzęta robią jesienią

 

 

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

Głównymi tematami którymi będziemy się zajmować w miesiącu październiku jest przyroda jesienią oraz nasze zdrowie. Dzieci będą badać zmysły, a następnie korzystając z darów jesieni dowiedzą się dlaczego warzywa i owoce są takie ważne w diecie. Podsumowaniem będzie wielki jesienny bal, na którym o nasze brzuszki zadbają owocowe i warzywne przekąski, a zabawa związana będzie z jesienią.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02.10. (środa) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Baju Pomorskiego.
Spektakl "Szewczyk Dratewka".

 

Przypominamy że do teatru obowiązuje odświętny stój!

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

23.10. (czwartek) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

25.10.2019 (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

 

ENGLISH - GÓRSKIE ORŁY - ANGIELSKI

 

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon.

 

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples! Cherries are red. I eat fruit every single day. Yes, I do. No, I don’t

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? What’s your favourite fruit? What colour are bananas?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great

 

 

 

SUBJECT: VEGETABLE / WARZYWA

 

Słownictwo: peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

Zwroty: I like carrots. I don’t like onions. Carrots are orange. Tomatoes are red.

Pytanie: Do you like cucumbers? Yes, I do. No, I don’t. What colour are cucumbers?

Piosenki:

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies to. We love them , Yes, we do!

 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, colourful leaves, chestnuts, acorn, mushroom, pine tree, pine cone, brown bear, black crow deer, fox, scarecrow, pumpkin, squirrel, hedgehog, wind, stormy weather, rain, clouds, bear, birds, umbrella, raincoat, rainhat, wellingtons, mud, puddle.

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Autumn leaves are changing colours. Let’s jump into the pile! Rake the leaves and make a pile. Bend down low. Touch the sky. Reach up high.

 

Pytania: What’s the weather like today? How’s the weather? Can you see the hedgehog? Can a bird jump? Can a hedgehog run? How many leaves are on the ground? What colours are the leaves in the tree?

 

Piosenki:

 

Autumn Leaves are Falling Down

 

Autumn leaves are (changing colors x3)

 

Autumn leaves are changing colors all over town.

 

Autumn leaves are (falling down x3)

 

Autumn leaves are falling down

 

Down to the ground

 

Take a rake and (rake them down x3)

 

Take a rake and rake them down on the ground.

 

Make a pile (and jump in x3)

 

Make a pila and jump in on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

Scarecrow

 

Scarecrow, scarecrow turn around

 

Scarecrow, scarecrow touch the ground/reach up high/touch the sky/bend down low/touch your toes etc.

 

5 little Pumpkins

 

One little pumpkin smiling, smiling3x

 

One little pumpkin is happy.

 

Two little pumpkins pouting, pouting3x

 

Two little pumpkins are grumpy.

 

Three little pumpkins yawning, yawning3x

 

Three little pumpkins are sleepy.

 

Four little pumpkins crying, crying3x

 

Four little pumpkins are sad.

 

Five little pumpkins laughing, laughing3x

 

Five little pumpkins are playing.

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W przedszkolu

 

2. Wakacyjne wspomnienia

 

3. Jesteśmy bezpieczni

 

4. Nadeszła jesień

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA WE WRZEŚNIU…

 

 

 

W pierwszej połowie września przypomnimy sobie zasady bezpieczeństwa panujące w przedszkolu oraz zasady bezpiecznej zabawy. Zapoznamy się z naszymi kolegami i będziemy mieli trochę czasu na integrację. Następnie powspominamy wakacje, porozmawiamy o bezpieczeństwie na drodze, a pod koniec września przywitamy jesień.

 

 

 

 

 

13.09 (piątek)

 

Urodziny dzieci urodzonych w miesiącu wrześniu.

 

 

 

18.09 (środa)

 

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

wyjazd godz. 9.30

 

 

 

20.09 (piątek)

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

 

 

24.09 (wtorek)

 

Warsztaty Muzyki Etnicznej

 

 

 

27.09 (piątek)

godz. 10.45

 

Wyjście do Biblioteki Publicznej w Lulkowie

 

 

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

 

 

Subject: Hi, Hello / Powitanie

 

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

 

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

 

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you today? Are you happy or sad?

 

Rymowanki:

 

1, 2, 3 all eyes on me. 3, 2, 1 let’s have some fun! Everybody say hello. Ready, steady, go.

 

1,2,3,4 make a circle on the floor.

 

1,2,3 play with me.

 

Piosenki:

 

Goodmorning Song

 

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

One, two- One two three!

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

Early in the morning

I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2

 

 

 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

 

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

 

Piosenki:

 

The Colours Song

Red, red, the apple is red. (x2)

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green. (x2)

The tree is green, green, green.

Blue, blue, the ball is blue. (2x)

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow. (2x)

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange. (2x)

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black. (2x)

The hat is black, black, black..

 

 

 

 

 

 

What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see an orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

 

 

 

The Shape Song

 

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

 

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

 

(Can you find a circle ? Ready, go!)

 

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star

 

 

 

Take a shape and make a picture.

 

Take a shape and make a picture

 

Make a picture take a shape.

 

Take a big yellow square/ big brown rectangle/ small red triangle/ four small blue circles.

 

What can you build.?Yes it's a train!

 

 

 

 

 

SUBJECT: A STORY TIME and a song “Incy, Wincy spider”

 

Słownictwo: spider, climb, waterspout, rain, cloud, sunny, clever, very happy, sad, again.

 

Zwroty: It’s raining. The Sun is shining. It’s dry. It’s wet. I can climb. He is clever.

 

Pytania: Is it dry? Is it wet? Is it raining? Is it sunny? Is he happy? Is he sad now?

 

Piosenka:

 

Incy Wincy spider

 

Incy Wincy spider climbed up the waterspout.

 

Down came the rain and washed the spider out!

 

Out came the sunshine and dried up all the rain

 

And Incy Wincy spider climbed up the spout again

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Witaj przedszkole

 

2. Droga do przedszkola

 

3. Nasze zmysły

 

4. Nadeszła jesień

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA WE WRZEŚNIU?

 

 

 

W pierwszej połowie września powspominamy wakacje, przypomnimy sobie zasady obowiązujące w przedszkolu. Porozmawiamy o zasadach ruchu drogowego oraz o czym pamiętać poruszając się po drogach.

 

 

 

W drugiej połowie miesiąca rozmawiać będziemy na temat zmysłów oraz ich znaczenia w życiu człowieka. Nazwiemy też charakterystyczne cechy jesieni, wykonamy prace plastyczne o jesiennej tematyce.

 

 

 

 

 

13.09 (piątek)

 

Urodziny dzieci urodzonych w miesiącu wrześniu.

 

 

 

18.09 (środa)

 

wyjazd o godz. 9.30

 

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

 

 

20.09 (piątek)

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

 

 

24.09 (wtorek)

 

Warsztaty Muzyki Etnicznej

 

 

 

26.09 (środa)

 

wyjście godz.9.15

 

Wyjście do Biblioteki Publicznej w Lulkowie

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

 

 

Subject: Hi, Hello / Powitanie

 

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

 

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

 

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you today? Are you happy or sad?

 

Rymowanki:

 

1, 2, 3 all eyes on me. 3, 2, 1 let’s have some fun! Everybody say hello. Ready, steady, go.

 

1,2,3,4 make a circle on the floor.

 

1,2,3 play with me.

 

Piosenki:

 

Goodmorning Song

 

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

One, two- One two three!

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

Early in the morning

I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2

 

 

 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

 

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

 

Piosenki:

 

The Colours Song

Red, red, the apple is red. (x2)

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green. (x2)

The tree is green, green, green.

Blue, blue, the ball is blue. (2x)

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow. (2x)

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange. (2x)

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black. (2x)

The hat is black, black, black..

 

 

 

 

 

 

What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see an orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

 

 

 

The Shape Song

 

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

 

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

 

(Can you find a circle ? Ready, go!)

 

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star

 

 

 

Take a shape and make a picture.

 

Take a shape and make a picture

 

Make a picture take a shape.

 

Take a big yellow square/ big brown rectangle/ small red triangle/ four small blue circles.

 

What can you build.?Yes it's a train!

 

 

 

 

 

 

 

Top